sunnuntai 30. elokuuta 2009

Marle esittäytyy

Moikka kaikille. Minä olen Marle. Olin viimesyksynä ensikertalaisena sukkasatoa korjaamassa , silloin heinäladossa. Siellä oli niin mukavaa, että halusin ehdottomasti mukaan. Saa nähdä, kuinka monet sukat täällä laarissa syntyy. En ole mikään himoneuloja, mutta kyllä minä ajattelin muutamat sukat tai tossut korjuuajan puitteissa tehdä. Vielä ei ole tullut "kuppi täyteen" neulomisesta, vaikka kolmet sukat kesälomalla teinkin. Enemmän olen ompeluihminen, niistä ja muista käsitöistä kirjoittelen blogissani.
Minun on aluksi viisainta valita työn alle ihan vaan tavallinen perussukka tavallisesta langasta. Luulen, että saan semmoiset 100% valmiiksi. Kesälomalla neuloin sukat Novitan jokaisesta Marjaretki-langasta , joka onkin aivan ihanaa lankaa neuloa. Semmoista hyvin soljuvaa. Ostin silloin myös Nallen talvi-langan ja ehkäpä siitä aloitan tämän vuotisen sadonkorjuun. Juu, niin päätän tehdä. Nyt ei tarvitse sitäkään enää miettiä.
Viime vuonna muiden sadonkorjaajien blogeista löysin aivan ihania malleja ja sain niihin ohjeitakin ja jopa teinkin niitä. Tosin ne eivät kerinneet valmiiksi sukkasadon aikana. Mielestäni juuri se on niin kivaa tässä sadonkorjuussa, että yhdessä neulotaan tai virkataan. Kun kaikki tekevät hommiaan saman katon alla, on helppoa käydä katsomassa muiden tekemisiä. Niistä saa aina ideoita ja intoa kokeilla uutta. Ja apuakin olen saanut vaikeissa paikoissa.
Toivotan kaikille sadonkorjaajille mukavaa ja antoisaa yhdessätekemisen aikaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti