lauantai 28. elokuuta 2010

MariJ esittelee itsensä

Lankaisaa lauantaita kaikille ja tervehdys Oulusta Heivattujen Kudelmien MariJ:ltä! :) Tein tässä hetki sitten pysyvän nimimuutoksen blogimaailmassa, olen aiemmin ollut ihan Mari vaan, mutta koska näissä yhteistempauksissa aina olen käyttänyt tuota J-kirjainta kaimoihin sekoittumisen estämiseksi, niin päätin muuttaa koko Blogger-tunnukseni, ettei tarvitse aina sitten olla ihmettelemässä. :)

Sukkasadossa olen mukana ainakin kolmatta kertaa, paitsi jos tämä on järjestetty useamminkin, niin sitten tämä voi olla ainakin neljäs kerta. Alusta asti olen muistaakseni ollut mukana uskollisesti joka vuosi. Sen tiedän, etten ole Perunalaarissa koskaan vielä neulonut, eli todennäköisesti olen edellisinä vuosina joko kelliskellyt Heinäladossa tai nautiskellut Hillokellarin antimia. ;) Kiva siis tänä vuonna maistella potut pottuina... :D

Käsitöitä olen tehnyt noin 4-vuotiaasta saakka, eli tässä on kohta jo lähestulkoon 30-vuotinen harrastusura takana. ;) Sukkasato osuu sikäli hauskasti joka vuosi, että vietän aina synttäreitäni tasan Sukkasadon puolivälissä, tänä vuonna lukemaksi tulee jo 33. Kannustusjoukkoihin kuuluu aviomies ja kaksi vilkasta poikaa (6- ja 2-v). Todennäköisesti suurimman osan sukista neulon bussimatkoilla töihin, lukuvuoteni kansalaisopistojen musiikinopettajana alkaa parahiksi samaan aikaan Sukkasadon kanssa, eli ainakin ensimmäiset viikot tulee olemaan melkoista kilkutusta, kun yhtä aikaa pitäisi orientoitua töihin ja sukankudontaan. Vaan on siitä edellisvuosinakin selvitty! :) Neulomisen eli kutomisen lisäksi langat vääntyvät virkkuukoukulla ja viimeisen viikon ajan olen harjoitellut myös koukkuamista. Kehräämiseenkin olen vähän tutustunut ja omistan rukin, joka on kyllä juuri nyt vähän rikki, eli en pääse varmaankaan Sukkasadon aikaan itselleni sukkalankoja kehräilemään. ;) Lisäksi teen ristipistoja, joskus neulahuovutan ja ompelukoneenkin kanssa on olemassa jonkinlainen suhde.

Tein itselleni varmaan jo kuukausi sitten listan, mitä sukkia olisi ihan kiva ehtiä tässä Sukkasadon aikana tekemään. Listassa näyttäisi olevan 9 sukkapari-ideaa, joihin on langat jo olemassa, ja ostoslistalla olisi vielä neljä sukkalankakerää, joille olisi myös suunnitelmia. Tarkoitus on kuitenkin tehdä samalla muutakin kuin sukkia, sillä olen enemmän isojen töiden ystävä, vaikkakin teen usein sitten sukat samasta langasta, josta olen tehnyt ensin puseron, niin saa käyttää sävy sävyyn. :)

Ei muuta kuin oikein hauskaa sukkailua kaikille! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti