sunnuntai 29. elokuuta 2010

Isognu ilmoittautuu

Olen osallistunut Sukkasatoon kaikkina vuosina, viimeksi olin Heinäladossa. Heinäallergiselle sopii hyvin Perunalaari. Olen kolmen aikuisen lapsen äiti ja kolmen ihanan lapsenlapsen mummi ja kymmenen ( 8-43v!) lapsen kummi. Avioliittoa on takana reippaasti yli 30 vuotta ja siis ensi vuonna pitäisi juhlia pyöreitä ikävuosiakin.
Sukkia syntyy aina. Mutta mitä enemmän on työmatkoja tai vieraita, mitä enemmän on asioita pohdittavana, sitä enemmän puikot suihkivat. Nyt tänä vuonna on 39 paria syntynyt. Suku on iso ja hyväntekeväisyys on usein myös kohteena. Kaikki sukat käyvät kaupaksi, eivät jää nurkkiin pyörimään.
Nyt olen neulonut muuta ja innolla odotan Sukkasadon alkua. Olen jo kasannut lankoja ja puikkoja ja olen eilen etsinyt Novitan Helsingin myymälää hikipäissä, kieli vyön alla ja ystävällinen nuori nainen opasti Novitan myymälään. Uskalsin odottaakin vastausta, kun kantoi Novitan lankakassia käsissään. Tuo suuntavaisto ja kartanlukutaito on jotenkin vajaasti kehittynyt allekirjoittaneella. Ehdin ajoissa ja kassillinen lankoja odottaa puikkoja.

On taas kiva olla mukava, Nautittavaa sukkasatoilua kaikille ja kiitos emännille taas puuhaan ryhtymisestä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti