Kiitokset emoille ja kaikille kanssakutojille! Kivaa olla taas mukana satoa keräämässä. Toivottavasti ensi vuonna taas uudelleen.
Vuosittaisen Sukkasato-tempauksen alablogi. Kuten perunoita kellariin, kootaan tähän blogiin toinen toistaan ihanampia sukkia...
Näytetään tekstit, joissa on tunniste 14miesten. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste 14miesten. Näytä kaikki tekstit
lauantai 1. marraskuuta 2014
Viimeinen pottukuorma
Sainpa rutistettua kunnon loppukirin ja viimeiseen kuormaan kahdet Antti-sukat. Kokonaissaldokseni tuli 35 paria, joka on oma ennätystulokseni sukkasadossa.
Tunnisteet:
14aikuiselle,
14knea,
14miesten,
14sukat,
14sukkasato,
14valmiit
torstai 30. lokakuuta 2014
Elonmerkkiä
Sukkasatoiluni on jäänyt tähän mennessä yhteen sukkapariin, kun väliin tuli muita, kiireellisempiä käsitöitä, ja suurimman osan lokakuusta olen ollut flunssan kourissa.
Nyt minulla on kuitenkin ilo esitellä parit valmiit sukat.
Tässä sukat hyvin pienelle miehelle, eli junasukat pariviikkoiselle sukulaisvauvalle:
Ja nämä sukat saa puolestaan joulupaketissa lankomies (uskallan paljastaa salaisuuden, sillä vahvasti epäilen että hän ei lue tätä blogia ;)
Nyt minulla on kuitenkin ilo esitellä parit valmiit sukat.
Tässä sukat hyvin pienelle miehelle, eli junasukat pariviikkoiselle sukulaisvauvalle:
Ja nämä sukat saa puolestaan joulupaketissa lankomies (uskallan paljastaa salaisuuden, sillä vahvasti epäilen että hän ei lue tätä blogia ;)
Yhdet sukat saattavat vielä ehtiä laariin, mutta en pääse niitä esittelemään ennenkuin marraskuun puolella, sillä olen viimeisenä sadonkorjuupäivänä matkalla.
Tunnisteet:
14aikuiselle,
14miesten,
14sukat,
14sukkasato,
14Telle,
14valmiit,
14vauvalle
keskiviikko 29. lokakuuta 2014
Viimeinen, kuudes kuormani.
Vielä yhdet kerkesin saada valmiiksi asti, ja ylitin tavoitteeni yhdellä parilla. Puikoilla olevat sukat tuskin enää ehtivät perunalaariin. Nämä sukat menevät kaappiin odottamaan isänpäivää. Mallina vinosalmiakki. Näistä lisää täällä.
Tunnisteet:
13aikuiselle,
14miesten,
14Ninnuli,
14sukkasato,
14valmiit
tiistai 28. lokakuuta 2014
sunnuntai 26. lokakuuta 2014
lauantai 25. lokakuuta 2014
Jusseja
Kahdet Jussit laarin täytteeksi. Tällä kertaa toiset on hiukan tummemmat ja pitempivartiset. Lankan näissä Novitan Nalle ja Viking Vilma
Tunnisteet:
14aikuiselle,
14knea,
14miesten,
14sukat,
14sukkasato,
14valmiit
perjantai 24. lokakuuta 2014
Vihertävää
Pukin pussin täytteeksi neuloin miesten sukat käyttäen 7 veljestä loppulankoja,
pyöröpuikko 3,5
koko noin 43
kokeilin näihin tehdä kerrosrivinousua.
pyöröpuikko 3,5
koko noin 43
kokeilin näihin tehdä kerrosrivinousua.
Tunnisteet:
14Heleena,
14miesten,
14sukat,
14sukkasato,
14valmiit.
Isänpäiväksi
Tein isälle metsästyssukat oman hirviporukan nimellä varustettuna isänpäivälahjaksi. Tylsää kun ei voi tehdä omaan blogiin päivitystä näistä sukista ettei isä näe, vaikka kolme vuotias tyttäreni eilen kovaan ääneen huusi papan vieraillessa että "PAPPA, ÄITI TEKI SINULLE OIKEIN HIENOT SUKAT!"... Se siitä salaisuudesta :D
Lankana seiskaveikka, puikot kolmepuoli, koko 45. Teksti tehty silmukoita jäljitellen valmiiseen varteen.
Tunnisteet:
14miesten,
14Ninnuli,
14sukat,
14sukkasato,
14valmiit
sunnuntai 19. lokakuuta 2014
Kahden parin kuorma
Vielä riittää sukkapottuja laarin täytteeksi. Tällä kertaa kärryssä on miesten Antti-sukat ja pitsineule naiselle. Antit ohje on oma sovellus ja niissä lankana taas Nalle. Pitsisukkien ohje on Novitan Sukkalehdesta ja niiden lankan on 7 veljestä.
Tunnisteet:
14aikuiselle,
14knea,
14miesten,
14naisten,
14sukat,
14sukkasato,
14valmiit
Vieläkö laariin mahtuu?
Tässä on joululahjaksi neulotut perussukat, koko 43.
Lanka on 7 -veljestä Nostalgia ja raidoissa yksivärinen ruskea.
pyöröpuikko 3,5 mm, molemmat sukat yhtäaikaa samalla puikolla
Tsemppiä Perunalaarilaisille!
Tunnisteet:
14Heleena,
14miesten,
14sukat,
14sukkasato,
14valmiit
sunnuntai 12. lokakuuta 2014
Kunnon lasti isoja pottuja
Tällä kertaa kippaan laariin isomman lastin kerralla - tilaustyösukkia kaikki.
Viidet miesten Jussit Nallesta ja yhdet miesten perussukat Seiskaveikasta.
Viidet miesten Jussit Nallesta ja yhdet miesten perussukat Seiskaveikasta.
Tunnisteet:
14aikuiselle,
14knea,
14miesten,
14sukat,
14sukkasato,
14valmiit
Viimeiset seiskaveikkasukat
Kuudennet Sukkasadon jämälankasukat hupsahtavat laariin. Varsiin langan purin seitsemän vuotta sitten kummipojalleni neulomistani sukista, jotka sitten katosivat, ja löytyivät vasta, kun ne olivat jääneet jo pieniksi. Vähän näkyy purkulangan kiemurat, kun en malttanut ryhtyä lankoja kastelemaan ja oikomaan.
Hyvin on tuhoaminen toiminut. Viimeiset seiskaveikat ova tässä, yhteensä 42 g. Aikuisten sukkia niistä ei enää taida saada.
Tämä sukkapino lähtee huomenna lankakauppa Pyöröpuikon yhteislähetyksen mukana A-klinikkasäätiön villasukkakeräykseen. Kuusi paria pinosta on Sukkasatosukkia, muut on tikuteltu ennen sadonkorjuuta. Tuhottua tuli 1642 g seiskaveikkaa.
Nyt puikoilla on Hot Socks Sambiaa ja valepalmikoita. Ja ihan itselle.
Tunnisteet:
14miesten,
14sukat,
14sukkasato,
14Tiinatei,
14valmiit
sunnuntai 5. lokakuuta 2014
Isojalan sukat
Isojalkaisen miehen sukat valmistuivat ajalla 19.9.-4.10. hyvin marinoidusta kirjavasta Steinbach Wolle Aktiv Affekt langasta jonka raidoitettiin ruskealla Austerman Step Classic langalla jossa on Aloe Veraa ja jojobaa.
Ohjeena käytin Teeteen sivuilta löytämääni Step sukkaohjetta. Puikoina oli 2,0 mm puikkot varren rib neuleosuudessa ja kantapäässä, muutoin 2,25 mm. Langan kokonaiskulutus 84 g. Lankaa jäi siis vielä toisiin samanlaisiin sukkiin. Näissä sukissa kokeilin myös virkkaus aloitusta sekä Traveling jogless stripes tekniikkaa raidoituksessa. Aivan tyytyväinen en ole värinvaihtumiskohtaan jonka tarkkasilmäinen erottaa. Kokeilin jättää langan tosi löysälle ettei näkyisi "kireitä" kohtia, josta ei kuitenkaan ollut muuta hyötyä kuin reiät langan vaihtumiskohdissa, jotka piti sitten silmukoita kiristämällä ja vastaavasti toisaalla löysäämällä sulkea. No ehkä sukkien kastelu ja pingoitus korjaa asiaa ja eipä nuo nyt niin kovasti erotu sukkien ollessa jalassa.
Nämä olivat toinen parini tämän vuoden sukkasatoon. Nyt olisi tarkoitus aloittaa tossut omia jalkoja lämmittämään.
Ohjeena käytin Teeteen sivuilta löytämääni Step sukkaohjetta. Puikoina oli 2,0 mm puikkot varren rib neuleosuudessa ja kantapäässä, muutoin 2,25 mm. Langan kokonaiskulutus 84 g. Lankaa jäi siis vielä toisiin samanlaisiin sukkiin. Näissä sukissa kokeilin myös virkkaus aloitusta sekä Traveling jogless stripes tekniikkaa raidoituksessa. Aivan tyytyväinen en ole värinvaihtumiskohtaan jonka tarkkasilmäinen erottaa. Kokeilin jättää langan tosi löysälle ettei näkyisi "kireitä" kohtia, josta ei kuitenkaan ollut muuta hyötyä kuin reiät langan vaihtumiskohdissa, jotka piti sitten silmukoita kiristämällä ja vastaavasti toisaalla löysäämällä sulkea. No ehkä sukkien kastelu ja pingoitus korjaa asiaa ja eipä nuo nyt niin kovasti erotu sukkien ollessa jalassa.
Nämä olivat toinen parini tämän vuoden sukkasatoon. Nyt olisi tarkoitus aloittaa tossut omia jalkoja lämmittämään.
Tunnisteet:
14aikuiselle,
14Megi,
14miesten,
14sukat,
14sukkasato,
14valmiit
keskiviikko 1. lokakuuta 2014
Neloset
Neljännet Sukkasadon jämälankasukat valmiina. Ja lankoja riittää vielä. Nyt alkavat varsien värit yksipuolistua, kun kaikki pienet, kirjavat nyssäkät on jo neulottu.
Tunnisteet:
14miesten,
14sukat,
14sukkasato,
14Tiinatei,
14valmiit
keskiviikko 24. syyskuuta 2014
Kaksi paria laariin
Kaksi uutta sukkaparia valmiina laariin. Sydänsukat ovat samanlaiset kuin aiemmatkin, mutta hiukan lyhyemmällä varrella. Miesten raitasukissa lankana seiskaveikan jämät.
Tunnisteet:
14aikuiselle,
14knea,
14miesten,
14naisten,
14sukat,
14sukkasato,
14valmiit
lauantai 20. syyskuuta 2014
Sarin toinen pari
Muutama päivä sitten valmistui minun osaltani toinen sukkasadon pari, mutta vasta tänään sain pääteltyä langat. Seuraava parikin on jo aluillaan.
Saapassukat miehelle
koko 42
Lanka: 7veljestä ja vyötteetön raitalanka
(luultavasti Austermannin Step)
Keskeneräiset Broken seed- mallilla tehtävät sukat.
Aika syksyn väriset tulossa.
tiistai 16. syyskuuta 2014
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)



