torstai 29. elokuuta 2013

Minna Talosta Maalla täällä hei!


Heissan kaikki perunalaarilaiset ja satoilijat!

Olen Minna ja kirjoitan blogia Talo Maalla. Tervetuloa tutustumaan. Olen mukana sukkasadossa mielestäni neljättä kertaa (?) ja olen viimeksi ollut täällä perunalaarissa vuonna 2011. Viime vuonna sato jäi laihaksi, mutta aikaisempina vuosina olen neulonut noin sukat/viikko.

Tänä vuonna minulla ei tavoitteita ole kuin sen varran, että saisin joululahjakonttiin täytettä. Olen joskus vuosia sitten tehnyt yhdet sukat kivalla lehti-pitsikuviolla ja sellaiset haluaisin tehdä (jos löydän ohjeen jostain, heh). Mieluiten neulon pitsisukkia. Kirjoneulesukat haluaisin tehdä, mutta teen aina liian tiukkaa. Ehkä joskus vielä opin niitäkin tekemään siten, että sukista tulisi kauniit ja että niitä voisi pitää muutkin kuin barbinuket ohuine nilkkoineen. ;D

Tosi kivaa, että satoilu saatiin tänäkin vuonna liikkeelle. Toivon kaikille hyvää satoa ja muistakaahan kommentoida kanssasatoilijoille tänne perunalaariin valmistuneita. Kommentteja on aina kiva saada ja niistä saa tsemppiä tikutteluun.



2 kommenttia:

  1. Tervetuloa satoa keräämään! Minulla on sellainen kikka kirjoneuleeseen, että käytän ihan huomattavasti paksumpia puikkoja, kuin mitä yleensä sille langalle käyttäisin. Silloin ei haittaa, jos lankajuoksut jää vähän kiristämään, kun silmukat ovat niin löysiä, että pingotuksen jälkeen kyllä tasaantuvat! Esim. nallesta kun teen kirjoneuletta, käytän mallista riippuen 3,5-4 mm puikkoja!

    VastaaPoista
  2. Sama kirjoneuleongelma minullakin, mutta kiitos Groomeri tuosta vinkistä. Ehkäpä joskus uskaltaudun taas kokeilemaan.

    VastaaPoista